Doğuş Göç Danışmanlık

Göç İdaresi İşlemleri

  1. Anasayfa
  2. Hizmetlerimiz
  3. Göç İdaresi İşlemleri
Göç İdaresi İşlemleri

Göç İdaresi İşlemleri

T.C. İl Göç İdaresi Müdürlükleri Randevu ve Başvuru İşlemleri

Önemli: Yabancı ülke vatandaşları Türkiye’de ikamet (oturum izni) alabilmeleri için T.C. İl Göç İdaresi Müdürlüklerinden randevu almaları gerekmektedir. Göç İdaresi Müdürlüğü e-ikamet sistemine geçmiş olup randevusuz başvurular kabul edilmemektedir.

Önemli: E-İkamet | İl Göç İdaresi Randevu Formu doldurun kaçak duruma düşmeyin.

Türkiye’de göç idaresi başkanlığının kuruluş tarihi olarak 14.03.2013 tarihi olduğu bilinmektedir. Bu tarihte kurulan Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü birçok farklı alanda hizmet veren bir kurum halini almıştır. Bu kurum kısaca GİGEM olarak da anılan bir kurum olmaktadır. Tarihler 4 Nisan 2013’ü gösterdiğinde yürürlüğe yeni bir kanun girmiştir. Bu kanun 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma kanunudur. Bu kurum bahsedilen kanun ile beraber kurulmuştur. Belirtilen kanun yürürlüğe girdikten sonra kurum da çalışmaya başlamıştır. Bahsedilen kurum İçişleri bakanlığına bağlıdır. Kurumun kuruluşu 6458 sayılı kanunda belirtilmektedir. İlk madde kuruluşu hakkında bilgi vermektedir. Bahsi geçen kanunun kabul edilmesinin ardından Yabancılar Şube Müdürlüğü olarak bahsi geçen kurumun faaliyetleri, yetkileri ve tüm sorumlulukları yeni açılan bu kuruma devredilmiştir. Sonrasında ise işleyiş tamamen uluslararası standartlara uygunlaştırılmıştır.

T.C. İl Göç İdaresi Müdürlükleri Randevu ve Başvuru İşlemleri göç hareketleri, göç yönetimi, göç kanunu gibi işlemleri içermektedir. Göç hareketleri sonucunda bu durumdan etkilenmiş olan, göç alan devletlere ek olarak tüm coğrafyalarda yer alan siyasi şartlar, ekonomik çalkantılar, sosyal, sosyokültürel boyutlar nedeniyle bu kurum kurulmuş ve faaliyete geçirilmiştir. Bu bahsedilen alanlarda göçün etkisi büyüktür. Politikalar ise bu göçler ile belirlenebilmektedir.

Türkiye konumu itibariyle önemli bir geçiş güzergâhında yer almaktadır. Göç hareketliliğinin fazla olduğu ülkemiz nüfus hareketlerinin merkezi konumunda yer almaktadır. Türkiye’ye göç eden ve burada yaşamaya başlayan yabancı sayısı her geçen gün artmaktadır. Son yıllarda bu artış çok daha üst düzey olmaktadır. Türkiye’ye gelen ve Türkiye’den göçen birçok yabancı bulunmaktadır. Sayılarının 30 milyon olduğu tahmin edilmektedir. Buna ek olarak bu sayının yaklaşık yarım milyonu ülkemizde ikamet etmektedir. Türkiye son yıllarda göç edilmek istenen ülke konumuna gelmiştir. Bu yüzden birçok yabancı uyruklu kişi eğitim, sağlık vb. ihtiyaçları için ülkemize göç edebilmektedir. Göçün bu denli artmasının sonucunda bu işleri çözecek bir kurumun gerekliliği fark edilmiştir. Sonucunda ise bahsedilen kurum açılmıştır.

Göç idaresi kurumu sivil bir yapıdadır. Bu kurumun kurulmasındaki temel amaç incelendiğinde sistemli bir şekilde göç işlerinin incelenmesinin temel amaç olduğu göze çarpan nokta olmuştur. Uzman kişileri kadrosunda barındıran Göç İdaresi ile güncel bilgilerin ve gelişmelerin çok iyi şekilde takip edilmesi, sürecin iyi planlanması ve uluslararası düzene uygun yapılması sağlanmıştır. Göç idaresinin asıl amacı ise sınırlarda oluşabilecek sıkıntıları engellemektir. Burada oluşacak mülteci birikimlerinin önüne geçmek ve buradaki insanları koordineli olarak bölgelere dağıtmak yine bu kurumun görevi olmaktadır. Bu kişilere gıda yardımı ayarlaması yapmak, barınacak ortam sağlamak ve hayatlarını düzene sokmak Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yapılan işlerden sadece birkaçıdır.

Genel anlamda birçok sorunu çözen  T.C. İl Göç İdaresi Müdürlükleri Randevu ve Başvuru İşlemleri önemli bir nokta olan insan ticareti mağdurlarına da yardımcı olmaktadır. Bu alandaki sorunları hızlı bir şekilde çözen kurum sayesinde mağdur insanlara koruma sağlanabilmektedir. Yabancı uyruklu insanlara işlerini yapmaları ve tamamlamaları için insan odaklı ve uygulanabilir politikalar üreten kurum bu alandaki sıkıntıları çözmek adına birçok çalışma yürütmektedir.

Bu kuruma ait birçok merkez bulunmaktadır. Bu merkezler incelendiğinde geri gönderme işlemlerini gerçekleştiren geri gönderme merkezleri, kabul işlemlerini tamamlayan kabul merkezleri, barınma ihtiyacını karşılayan barınma merkezleri bunlardan sadece birkaçıdır.

Göç İdaresi Geri Gönderme Merkezlerinde Gerçekleştirilen İşlemleri Sıraladık:
  1. Acil ve temel sağlık hizmetleri bu ihtiyacını karşılayamayan kişilere ücretsiz olarak ve kaliteli bir şekilde sağlanmaktadır.
  2. Yabancı uyruklu olan bireylere avukatları ile görüşme, yakınları ile iletişim kurma ve telefon kullanma gibi ihtiyaçlarını giderme imkânı sunulmaktadır. Bu hizmetler yine tamamen ücretsiz olarak verilmektedir. Bu insanların sorunlarını çabuk çözmesi için yardımcı olunan en önemli noktalardan birisidir.
  3. Burada bulunan yabancı uyruklu kişilere ülke sınırları içerisinde yer alan konsolosluk yetkilisi ile görüşme ve sorunlarını belirtme imkânı tanınmaktadır.
  4. Eğitim ve öğretim konusunda da bu insanlar mağdur edilmemektedir. Gerekli tedbirler alınmaktadır.
  5. Çocukların güvenliği için aileler ile ailesi olmayan çocuklar farklı yerlerde barındırılmaktadır.

Kabul ve barınma merkezlerinde gerçekleştirilen işlemler;

Başvuru yapan kişilerin barındırılması bu merkezlerde gerçekleştirilmektedir. Buna ek olarak burası uluslararası olarak koruma konumunda olan kişilerin de burada barındırılması, ihtiyaçlarının giderilmesi, sağlık ve sosyal alanda herhangi bir sorunları varsa bunların düzeltilmesi gibi ihtiyaçların karşılandığı merkezdir.

Göç İdaresi Vasıtası İle Tamamlanabilecek İşlemler:

Göç İdaresi vasıtasıyla bahsedilecek olan işlemlerin gerçekleştirilmesi mümkündür.

  1. Tüm detayları ile vize işlemleri.
  2. Vize işlemleri için gerekli olan ikamet işlemleri.
  3. Vatansız olan bireyler ile ilgili olan tüm işlemler.
  4. Düzensiz göç edilmesi ile ilgili işlemler.
  5. Sınır dışı konusunda gerekli yönetmeliğin uygulanması.
  6. Uluslararası kanunlar ile koruma altına alınmış kişilerin korunması.
  7. Geçici olarak koruma sağlanması.
  8. İnsan ticareti ile mücadele edilmesi.
  9. Yabancı uyruklu bireylerin Türkiye ile uyum süreçleri.
  10. Göç ile alakalı olan projeler.
  11. Yabancılara verilen kimlik numaraları.
  12. Ana ülke bilgisi.

Göç İdaresi Teşkilatı

Merkezde Bulunan Bölümler

  1. Uluslararası koruma ile ilgilenen Uluslararası Koruma Dairesi Başkanlığı.
  2. Yabancıların durumu ile ilgilenen Yabancılar Dairesi Başkanlığı.
  3. İnsan ticaretinden etkilenenler ile ilgilenen İnsan Ticareti Mağdurlarını Koruma Dairesi Başkanlığı.
  4. Yabancıların uyumu ile ilgilenen Uyum ve İletişim Dairesi Başkanlığı.
  5. Göçlerin yönetimi ve düzenlenmesi ile ilgilenen Göç Politika ve Projeleri Dairesi Başkanlığı.
  6. İleride alınabilecek göçleri hesaplayan ve buna göre planlama yapan Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  7. Tüm verilerin toplanmasını sağlayan Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı.
  8. Yurt dışı ile kurumun iletişimini sağlayan Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı.
  9. Yardım almak isteyenleri bilgilendiren Destek Hizmetleri.
  10. Avukat işlerini halleden Hukuk Müşavirliği.
  11. Yine bu kurumda hizmet veren İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı.
  12. Çocukların eğitimi ile ilgilenen Eğitim Dairesi Başkanlığı.

Taşrada Bulunan Bölümler

  1. İl Göç İdaresi Müdürlükleri.

Yurtdışında Bulunan Bölümler

  1. Göç ile ilgilenme konusunda yurt dışı ayağı olan Göç Müşavirlikleri
  2. Yine aynı konuyla ilgilenen Göç Ataşelikleri

Göç idaresi üzerinden Türkiye’deki vize işlemleriyle ilgili;

  1. Vizeden muaf olmak için vize muafiyeti,
  2. Vize alır mıyım sorusuna yanıt olarak vize verilmeyecek yabancılar,
  3. Ne gibi durumlarda vize iptal olur? Vizenin iptali,
  4. Ülkeye giriş esnasında sınır kapılarında verilen vizeler,
  5. Ülkeye uçuş yolu ile giren bireyler için hava limanı transit vizeleri,
  6. Genel olarak vize başvurusu hakkında bilgi,
  7. Türkiye’nin vize konusunda girişe vizesiz izin verdiği, vermediği ülkeler,
  8. Vize harç fiyatları ve buna benzer konularda bilgi edinebilirsiniz.

Göç İdaresi üzerinden aşağıda bahsedilen verilere ulaşılabilmektedir.

  1. İzin almak ve Türkiye’de ikamet etmek isteyenler için ikamet izni hakkında genel bilgiler,
  2. Ne tür izin alınabilir sorusunun cevabı ve İkamet izni türleri,
  3. İkamet izni başvurusunun nasıl gerçekleştiği, nasıl sonuçlandığı ve gerekli şartlar,
  4. İkamet başvurusu yapmak için istenen belgeler,
  5. İkamet izni almak için gerekli olan harç bilgileri,
  6. E-ikamet işlemlerinin nasıl gerçekleştiği

Türkiye’de yaşayan yabancı uyruklu bireylere çeşitli kolaylıklar sağlanmaya devam etmektedir. Bu kolaylıkların başında e-ikamet projesi yer almaktadır. Bu proje kapsamında e-ikamet web sitesi yayına başlamıştır. Başlayış tarihi olarak 18 Mayıs 2015 tarihi bilinmektedir. Birden fazla dil ile hizmet veren bu site ile ikamet almak isteyenlerin işlemlerini daha hızlı yapmasına imkân verilmektedir. Buna ek olarak izin uzatma, gerekli belgeler hakkında bilgi almak, sonuçları görüntülemek de bu yol ile sağlanabilmektedir.

DUYURU: Göç İdaresi E-İkamet randevunuzu almadan ikamet tezkeresi (oturum izni) alınamayacağı bu sebeple E-ikamet Ön Onay Formunu doldurmanız gerektiğini belirtmek isteriz. Soru ve sorunlarınız için +90 850 532 45 49 numaralı çağrı merkezimizi arayıp ücretsiz destek talebinde bulunabilirsiniz.

Randevu Talep Formu

whatsapp Doğuş Göç Danışmanlık
Whatsapp Destek